reklama

Ako som sa zamestnala (2. časť)

Obehnúť úrady za pár hodín a pritom vlastne nič nevybaviť, sa dá ľahko. Preto som sa rozhodla nájsť si prácu. A to mi trvalo trošku dlhšie. Ale aj tu platilo pravidlo „do tretice všetko dobré“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Nie, takmer vôbec na tom nemali podiel moji drahí rodičia, ktorých mierne narážky som obdeň (ne)trpezlivo počúvala (t. j. každý párny deň počúvala a súhlasila, každý nepárny sa hnevala, že som nemala ani žiadne „posledné“ prázdniny a zúfala si, že sa ma naši chcú zbaviť).

Nedá sa to však vydržať dlho, to mi verte. A keď sa k tomu pridružil beznádejný nedostatok financií, siahla som po reklamných novinách. Reku, nájdem si inzerát na prácu, kde využijem svoje schopnosti.

Alebo aj nie.Pretože pri čítaní ma, samozrejme, zaujali inzeráty typu: „Predám horolezeckú výstroj a čučoriedky.“, ktoré povzbudzovali fantáziu, takže som si namiesto hľadania zamestania predstavovala, čo sa danému horolezcovi stalo, a či bol inzerát podaný jeho pozostalými príbuznými.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inzercie bolo habadej, lenže kým som sa naučila vyhýbať sa všetkým maskovaným „dílerským“ ponukám, prevolala som si celý kredit. (Šťastie, že nemám paušál.) Okrem nich som mala možnosť vybrať si ešte prácu erotického charakteru. Aj keď mám pomerne živú predstavivosť, nedokázala som si samu seba predstaviť ako spoločníčku, či dievča na telefón. (Fakt sú mi bližšie čučoriedky.)

Vtedy som už mala na internete založený životopis a denne som surfovala po najrôznejších stránkach. Odporúčam napríklad stránku Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, alebo informačný portál pre občanov, rôzne inzeráty, prípadne stránky zamerané na pracovné ponuky www.profesia.sk a www. praca.sk. Vyplatilo sa mi drať klavesnicu a očami vypaľovať monitor, pretože na Ministerstve kultúry ponúkali prácu, kde by som uplatnila históriu (ktorú som vyštudovala v kombinácii so slovenčinou a literatúrou).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Plná nadšenia som si tam poslala žiadosť (okrem nej, bolo potrebné pripojiť asi milión prehlásení, spolu s výpisom z registra trestov a životopisom), aby som v deň odchodu na dovolenku do Egypta zistila, že mi už poslali pozvánku na pohovor, ktorý sa koná v čase, keď som mimo Slovenska. Môj prvý závažný pohovor v živote sa bude konať bezo mňa! Aj som si poplakala.

V telefóne červené oči nevidno, tak som si akú-takú hrdosť udržala. Svedomie ich nehrýzlo, keď mi oznámili, že o niečom ako náhradný termín nepočuli, a že vraj skadiaľ to mám. Takmer som sa rozplakala druhýkrát, tentoraz od zlosti. Keď ma nechcú, nájdem si niečo lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto predsavzatie mi vydržalo celú dovolenku a pol týždňa. Po návrate som sa opäť ocitla zoči-voči realite.

Peniaze. Ako ináč, chýbali mi. Moji blízki už dávno zistili, že uznávam a riadim sa len ekonomikou typu „mám 50,- Sk = miniem 50,- Sk“. (Za tých 50,- Sk si pokojne môžete dosadiť ľubovoľnú sumu. Dokážem minúť všetko, čo mám v peňaženke. A vo vrecku. A v prasiatku. 50 som tam dala len preto, aby som nevyzerala tak márnotratne :-).)

Preto som dvakrát nerozmýšľala, ked som odpovedala na inzerát, v ktorom hľadali ľudí do firmy zaoberajúcej sa kozmetikou, ktorá ich zaškolí a ponúka príjem okolo desaťtisíc. Hneď mi povedali, že nie sú dílermi a pozvali ma pohovor do susedného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hm, však prečo to neskúsiť, hovorila som si, snažiac sa preskackať cez rozbahnené pole k ich kancelárii. Ešte aj na chodbe to vyzeralo fajn (blato z podpätkov stihlo opadať), keď ma zavolala veľmi sympatická žena dovnútra. Celý pohovor trval asi 20 minút. Chvíľu som vypĺňala dotazník, chvíľu počúvala predstavenie firmy a potom chvíľu počúvali oni mňa. A to bolo všetko. Vraj sa mi ozvú. A aj sa ozvali, hneď v ten istý deň a pozvali ma na pohovor č. 2. To už som mala zmobilizovanú časť svojej drahej rodinky, ktorá ma išla odviezť. Asi aby som opäť neprišla so zablatenými topánkanmi. Bolo to zbytočné. Nielen topánky si museli pretrpieť svoje. Keď začali "prezrádzať" politiku spoločnosti, pochopila som, že toto nebude práca pre mňa. Poradiť ľuďom vo výbere správnej kozmetiky a životosprávy je v poriadku. Problém bol v tom, že nemám priateľky z horných desaťtisíc, aby si podobné rady mohli zaplatiť trikrát do mesiaca.

Ale keďže život je rozprávka - to viem od svojich 3 rokov, keď som zistila, že tatino má rovnakú figúru ako všetci králi (alebo aspoň ako pán Werich), v ktorej dobro a láska vždy zvíťazí a ja som sa na tretí pokus zamestnala. To posledné som síce nevedela (hoci som mala o 20 rokov viac), ale trpezlivosť a správne regionálne noviny sú správnym začiatkom.

Poslala som si žiadosť a asi dva týždne im telefonovala, aby som si zistila termín pohovoru (nech ho zase nezmeškám). Pohovor bol vlastne veľmi príjemný rozhovor s pani riaditeľkou a jej kolegyňami. Pýtali sa ma na to, čo som poznala a boli veľmi-veľmi milé. Nebolo ani nutné cestovať do susedného mesta, ani prekonávať rozbahnené polia.

Zavolali mi ešte v deň pohovoru, hneď o pár hodín, že ma prijímajú, takže ma ušetrili ohryzávania ceruzky od nervozity, za čo som im veľmi vďačná. A ceruzka tiež. Táákto veľmi sa teším! Nastupujem až v septembri a budem robiť prácu, ktorá ma baví. Čo viac si môžem priať? Dokonca mám aj prázdniny. :)

No nie je život rozprávka?

Michaela Töröková

Michaela Töröková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

A čím som staršia, tým mám viac rokov. Zoznam autorových rubrík:  srdcovkypozri-nepozricestovaniefragmenty

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu